Clip Art
Welcome to our blog.Please come and visit us again.

Our Friendzrope bond for...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers falling object

Wednesday, November 17, 2010

KaREnah MeMBer N CaRA AtaSI (part 3)

4)Kadang2 kawan ader buat endah tak endah kat kita,biler kita cakap diowrg tak nak dengar.
Ciri2 orang yg malas nk dengar ucapan orang spt berikut:

-mata dia duk melilau pandang sekeliling (tak bagi tumpuan)...semua benda dia tilik sampai semut jalan tempang pun dia perasan!...huh...tak tau nak cakap la lau camtu~~~

-biler kita tanya pendapat  dia,dia akan jawab >>

 "ha?apew?...OOoow...erm..a'a" 
    
or

 "a'a...ok la nih...dah ok  pun..saya tengok baju ni pon cantik....awak beli je la.Kaler ni dah match pun ngan kulit awak haa...tengok...WooO0ooW....dah cepat bayar,go,go,go....nanti kan ramai lak minah2 nak rebut baju nih dr awak...kan melepas lak!" 

*(..padahal si kawan dia ni punyer la kulit gelap cam arang kayu dia swuh kawan dia pakai baju warna ijau cerah yg menyilau mata tu...dah la baju tu baju plastik.( baju hujan )....hak3~~~kesian bt0l la..)

kalau kawan yang macam ni aku juz cakap..."aku hadiah kan baju nih kat awak jer la...cuz beday awak ari tu saya lupe nak kasi hadiah kat awak kan....saya bleh beli yg baru...cuz lam account bank saya still ader rm30...cukup2 la tu...lagi pun kulit awk lebih kurang jer cam kulit saya...match gilller la ngan awak...pandai la awak pilih...WOooOW...Amazing beb!!!...awak amik je la xyah malu2!".....hak7 padan muker...huhu (jahat nyer aq,sapew jahat sbnr nyer,aq ker dier??!)

5)Kadang2 ader kawan kita yg jenis kuat merajuk,sebenarnye meraka ni kadang2 bukan apew juz nak kan perhatian and kasih sayang seorang kakak or abang.But mungkin jugak dowrng ni ader terasa hati.So,kalau orang yg camni better kita biar kan dowrng 'cool down' dlu...and biler mud dia dah nampak ok tu...pandai2 la mencelah....pujuk2 (but aku paling lemah bab ni,serius...nanti la aku belajar dr pro...hehe)...and mintak maaf.

So,kalau diowrg still 'panas cam microwave' and still tak mau maaf kan selepas 3 hari berturut-turut...bererti mereka telah memutuskan tali silaturahim....kalau nak tahu memutuskan silaturahim sesama Islam itu adalah dosa besar....awak tau tak?...bleh masuk neraka wak!....Na'uzubillah.



No comments:

Lembaran Cerita Blog